2017-03-06

132.Le Temps De Vivre

一个让人怀念的朋友突然走了!朋友在兒子很小的時候就告訴他:希望有一天這首歌能在他的葬禮上播放。生命如此脆弱卻又美好,請聽他和人們分享的這首歌:

"Le Temps De Vivre" de Georges Moustaki
www.youtube.com/watch?v=RjEk0AMpI90

Nous prendrons le temps de vivre
D'être libres mon amour
Sans projets et sans habitudes
Nous pourrons rêver notre vie

Viens je suis là je n'attends que toi
Tout est possible tout est permis

Viens, écoute ces mots qui vibrent
Sur les murs du mois de mai
Ils nous disent la certitude
Que tout peut changer un jour

Viens je suis là je n'attends que toi
Tout est possible tout est permis

Nous prendrons le temps de vivre
D'être libres mon amour
Sans projets et sans habitudes
Nous pourrons rêver notre vie
(Dam da da da dam dam da da dam dam dam dam dam dam da dam dam...)

------------------------

"A time to live"  Georges Moustaki

We will not rush our life,
our freedom away, my love.
Without plans nor habits
we can dream our life.

Come, I'm here, you're the one I'm waiting for.
Everything is possible, everything goes.

Come, listen to these words as they
vibrate on the walls of may.
They tell us the that for sure
anything could change someday.

Come, I'm here, you're the one I'm waiting for.
Everything is possible, ever not rush our life,
our freedom away, my love.
Without plans nor habits
we can dream our life.